onsdag 20 juni 2007

Har ledsnat på löjeväckande "ungdomifiering"

Hej Rolf,

Känner mig hedrad av att du önskar mina synpunkter på ditt blogginlägg. I allt väsentligt håller jag med dig.

Jag har för länge sedan ledsnat på den smått löjeväckande "ungdomifieringen" som pågått de senaste åren på Radion och för den delen även TV. Jag tror att den genomförs av medelålders chefspersoner som tror att man lockar fler ungdomar till medierna genom att "lätta upp" programmen, de får inte vara för seriösa och tunga.

Själv har jag mest lyssnat på P1 genom åren då mitt seriösa musikintresse inte vaknade ordentligt förrän min hustru Elsa fick in mig i Opera Vivakören 2001. Men även P 1 håller på att lösas upp genom att man lägger in "relationsprogram" och den där fåniga Annika Lantz´ fnitterprogram på eftermiddagarna.

Det är bra att någon protesterar mot förnyelse för förnyelsens egen skull. Forstsätt så!

Vänliga hälsningar
Tommy Eriksson

Inga kommentarer: